Hvad er sundhed og hvad definerer en sund krop?

Mark Der er så meget snak om, hvad der er godt, og hvad der er skidt for dig. Men hvad er sundhed egentlig når alt kommer til alt? Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I har af tanker om denne diskussion?
01.06.2018
3 Kommentarer
Philip Så sent som i dag læste jeg om en person, der betegnede livskvalitet som det gode helbred, hvor han er glad og tilfreds i hverdagen. Tilfredsheden med livet er hvad han definerer som sundhed. Overordnet set tænker jeg, at han hentyder til at familie og venner har det godt, samtidig med, at økonomien spiller og han har nogle hobbyprojekter, som han kan fordybe sig i i hans fritid når ikke konen skal bruge ham :-)
04.06.2018
Kasper Torp At du føler dig veludhvilet om morgenen giver dig selv en indikation for, at din krop for den næring, som den har behov for samt træning.

Når du eksempelvis begynder at træne, føler man sig faktisk mere frisk om morgenen selvom at musklerne godt kan være ømme. Lidt spøjst men ikke mindst en mega fed følelse!
13.06.2018
sarapilgaard1997 Sundhed = godt humør. I mine øjne er man sund, når man har det dejligt. Føler man at omverdenen tynger en (venner eller familie siger at man skal tabe sig/tage på/spiser sunder) osv., så skal man seriøst gøre noget for at finde ud af, om det er noget du virkelig har lyst til at høre på.... hvis du har det godt, behøver du jo ikke spise mere eller mindre.. fuck dem.
29.10.2018