tabe 12-14 kg på 2 måneder, er det urealistisk?

rikke2648 For ikke så længe siden, har jeg indset at jeg ikke er tilfreds med min krop. Jeg er 25 år gammel, og for bare 3 år siden, vejede jeg 53 kg med en forholdsvis slank krop.
Nu vejer jeg 65 kg, og jeg ønsker så inderligt at komme ned på min gamle vægt igen.. Grunden til at jeg tog på i første omgang, var for meget fast food i forbindelse med mit studie og alkohol til de mange fester. nu er studietiden forbi, og jeg kunne godt tænke mig at høre, om det er urealistisk at satse på, at være tilbage på min gamle vægt efter 2 måneder?
Jeg går omkring 13.000 skridt om dagen på mit arbejde, er 162 cm høj og vejer de 65 kg.

Kh Rikke
27.12.2018
3 Kommentarer
nejla400 Efter min mening er det urealistisk at tabe så mange kilo på så kort tid. Desuden er det heller ikke sundt for din krop. Tænk på at det jo har taget dig 3 år at tage dem på. Jeg synes det er mere realistisk med et vægttab på maks 4 kilo om måneden .
22.01.2019
Iben det er mega usundt for dig at tabe så meget på så kort tid! i teorien kan du godt, men så snart du taber dig mere end 1 kg om ugen, så er det ikke fedt du forbrænder men derimod muskelmasse. Derfor er et realistisk mål maks 8 kg på 2 mdr
24.01.2019
Thomas Hvis du går 13.000 skridt om ugen, og spiser sundt, skal vægttabet nok komme helt af sig selv.

Problemet ved sådan et vægttab, som du beskriver, er udover sundheden, at risikoen, for at kiloene kommer på igen, når de to måneder er gået, er relativ stor.

Nu ved jeg ikke, hvornår studietiden stoppede, men hvis det er lidt tid siden, og du ikke er gået ned i vægt siden, er der nok nogle af de usunde vaner, der er fulgt med. Har du lige afsluttet studierne, kommer vægtetabet stille og roligt, når du vender tilbage til den livsstil du havde før studietiden.

Så hvis du vil tænke langsigtet, så drop den voldsomme usunde slankekur, som du overvejer, og kig i stedet på hvad du spiser og drikker. Find et niveau, hvor du tænker, at det er realistisk, at ligge "resten af livet", selvfølgelig i visheden om, at når du har tabt det du ønsker, så kan du skeje lidt mere ud, da kroppen jo så ikke længere skal være i kalorieunderskud for at tabe sig. Det kan godt være, at det så tager et halvt eller et helt år, at tabe de 12-14 kg. Til gengæld har du fået indarbejdet nogle sunde spisevaner, som gør at du nemmere holder vægttabet på den lange bane. Ved godt det kræver tålmodighed, men det belønner sig i sidste ende.

Held og lykke med projektet.
30.01.2019