Hjemmetræning eller træning i et fitnesscenter? Fordele/ulemper

DanielS Jeg er lige flyttet i hus, og jeg står og overvejer, om jeg skal investere i et hjemmetræningscenter, eller om jeg blot skal melde mig ind i byens fitnesscenter. Er der nogle af jer, som har erfaringer med at træne hjemme i kælderen eller stuen??

Jeg kender INGEN i byen, så der er ingen kammerater som hiver i mig nede fra træningscenteret.

Dét jeg tænker er, at jeg skal betale ca. 250 kr. om måneden for at træne nede i byen, hvilket om året giver 12 x 250 = 3.000 kr.

De penge kunne jeg jo lige så godt kaste i en træningsbænk, nogle håndvægte og ellers løbe mig en tur, når jeg skal lave cardiotræning.

Derudover sparer jeg jo også forfærdelig meget tid ved at træne hjemme, i stedet for at bruge 10 minutter på at cykle ned til centeret. Det giver 20 minutter om pr. træningsdag (3 dage i ugen) = 1 time om ugen jeg bruger på cykle frem og tilbage. Og om vintere har man jo OVERHOVEDET ikke lyst til at bevæge sig ud i det kolde vejr, der kunne det sgu da være nice bare at træne hjemme...

Venlig hilsen Daniel S. ????
29.10.2018
4 Kommentarer
sarapilgaard1997 Min tidligere kollega har vidst et kæmpe træningscenter inde på et af hans værelser, med yogamåtte, motionscykel og sådan et træningsstativ hvor alt kan laves.

Kh. Sara
29.10.2018
Patrick Du kan vel også bare se cykelturen som opvarmning? Det kan godt være, at du sparer 250 kr. om måneden, men du skal stadig selv betale for vandet i badet, indrette rummet med beskyttende gulv (tænker jeg) og vigtigst af alt, skal rummet kunne rumme sved, fugt og alt udstyret...

Vh. Patrick!
29.10.2018
sofieOS Hvis du har pladsen, kan du komme rigtig langt med en træningsbænk og nogle håndvægte. Vil du styrketræne med rigtig mange vægte, er det måske en god idé at bruge fitnesscenteret pga. de ellers store udgifter på vægtstang og alle vægtskiverne....
30.10.2018
DanielS Træning i et fitnesscenter hvis du har venner du kan træne med eller for lidt plads - har du rigelig med plads og er forholdsvis introvert, behøver du jo ikke tage derned for at sidde i de andres sved. Der er mange fordele ved at have sådan et hjemmetræningscenter - hvis jeg ikke boede i en lille lejlighed havde jeg sgu købt det meste udstyr allerede nu.
06.11.2018