Træningsøvelser mod rygsmerter?

Pernille12 Hejsa,
Hvilke øvelser laver i for at træne ryggen på bedst mulig vis?
Sidder på kontor 90% af arbejdstiden, og derfor vil jeg gerne komme problemerne til livs inden de reelt sætter ind (rygproblemerne). Døjer allerede lidt med rygsmerter, og tror det har noget med min rygstilling at gøre.

Har fundet denne video: www.youtube.com/watch?v=g… - men er den noget værd? Og kender i andre af sådanne videoer? (kan godt lide at se øvelserne bliver udført)

Har også overvejet sådan en t-shirt/trøje ( www.myposture.dk/… ) eller fra et alternativt mærke, de var bare lige de billigste. Men er det i virkeligheden ren placebo, eller virker det? (det kan selvfølgelig ikke træne musklerne, men måske det træner "hjernen"?

Glæder mig til at høre hvad I har af tips og tricks!
12.10.2018
11 Kommentarer
Simon Hansen Hej Pernille,
Jeg er på ingen måde kiroprakter eller fysioterapeut, men jeg arbejder selv foran PC 8-10 timer hver dag. For mig hjælper det særdeles at stå op og arbejde i noget tid på arbejdet.

Jeg kender hverken til myposture eller lign midler.

Men jeg ved at Sittings is the new smoking..
16.10.2018
kristiankelsen133 Sittings is the new smoking ???? jeg har hørt, at man skal stå op i noget ala halvdelen af arbejdsdagen (hvis man har et stillesiddende arbejde), så det er vel noget med at køre bordet 20 minutter ad gangen og så sidde ned 20 minutter bagefter for derefter at gentage processen? :-)
23.10.2018
jonasb600 Haha Kristian, så kan du lege elevator leg hele dagen
23.10.2018
Simon Hansen Jeg står personligt op så meget jeg kan holde til i løbet af en hverdag på arbejde :)
23.10.2018
kristiankelsen133 de andre på kontoret skuer da også lidt over mod mig, når man kører den op eller ned for 10. gang, men der er sgu ikke nogen som står op, på samme sted, i 7-8 timer om dagen. Hvad positivt er, at de andre faktisk også så småt er begyndt at rejse sig op i stedet for at sidde på deres flade hele dagen.
23.10.2018
Madmen Jeg tror mange får ondt i ryggen fordi de ikke længere har fysiskarbejde og derfor bliver ryggen ikke trænet.. det kan lyde mærkeligt men jeg tror at ryggen skal belastes og trænes kontrolleret for at undgå smerter .. start fra bunden med dødløft evt. I Trapez bar
26.10.2018
Madmen Men jeg er ikke uddannet i noget.. just say
26.10.2018
Madmen Oppe i CF siger de at tunge kettlebells swings er godt for ryggen over tid - når man mestre dem rigtig - det tror jeg gerne på!!!!!
26.10.2018
sarapilgaard1997 uanset hvad, skal du i hvert fald passe på med at overbelaste din ryg. Du kommer rigtig langt ved bare at varme rigtig godt op inden træning af ryggen... Og som de andre siger, vil jeg nok også bare bruge lidt mere tid stående i stedet for på stolen :*
29.10.2018
Patrick Ret dig op når du sidder + rejs dig op når du ikke har ondt i fødderne = perfektion af en arbejdsgang foran computeren :)
29.10.2018
DanielS Har du prøvet den der t-shirt der? for jeg har forsøgt at sidde oprejst, men har en tendens til hele tiden at falde forover....
06.11.2018