Speciale om spiselige insekter

rasmusgramodensec264 KALDER ALLE I FITNESS VERDENEN! SPISER DU INSEKTER? Eller kender du en der spiser insekter? Jeg mangler interview-personer til mit speciale om spiselige insekter, og fordi der er vanvittig meget protein i insekter, så tænkte jeg, at der måske var nogle af jer, der har spist insekter, eller i hvert fald prøvet det. Har du selv, eller kender du en, der har lyst til at deltage i et interview omkring spiselige insekter? Så kontakt mig på rasmusgramodensec@gmail.com. Tak fordi du har læst så langt. Mange hilsner fra Rasmus Gram.
20.07.2018
5 Kommentarer
Janne Hej Rasmus, bliver man nævnt med navn i dit speciale :-) Det lyder ellers spændende - jeg var på en madmesse sidste år, hvor jeg blev introduceret for insekter, og jeg må sige, at det var en postiv oplevelse.

Jeg smagte både med og uden barbecue, og her må jeg så sige, at det var nødvendigt med noget barbecue - mest af alt fordi jeg nok er lidt skræmt af, at jeg står og putter insekter i munden.... Og nu er Føtex også begyndt at sælge dem (sikkert også andre butikker), så jeg gætter på, at der ikke går et utal af år før at vi ser insekter i alle butikker :-)
02.08.2018
georgupper Er det stadigvæk aktuelt?
07.10.2018
rasmusgramodensec264 Hej Janne og Georgupper,
Tak fordi du delte dine tanker Janne! Det er godt at høre at at du tror på en fremtid med insekter som fødevare.
Mit speciale er skrevet, men jeg mangler at forsvare det, hvilket sker på tirsdag d. 23. oktober. Man bliver ikke nævnt ved navn i mit speciale, for at sikre at overholde de etiske retningslinjer, og fordi specialet bliver publiceret når det er færdigt. Hvorfor startede du med at spise insekter Janne?
Georgupper, det er stadig aktuelt i den forstand at jeg skal forsvare mit speciale, og at jeg derfor gerne må bringe nye synsvinkler på til forsvaret af specialet. Har du spist insekter? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Mange hilsner fra,
Rasmus Gram
18.10.2018
Janne Hej igen Rasmus,

Jamen jeg var faktisk på en fødevarefestival et sted i midtjylland, hvor en flink fyr (tror han var iværksætter), stod og gav smagsprøver ud med insekter. Vi kom til hans stand ret sent på dagen, men han havde lige nogle få smagsprøver på ristede melorme med barbeque. Jeg og min kæreste sprang uden at tænke os om, for jeg tror, at vi begge tænkte, at hvis ikke vi bare gjorde det, ville vi vælge at springe over.

Og det smagte faktisk VIRKELIG godt - jeg var meget positiv overrasket. Jeg er normalt ikke til barbeque, men de melorme med barbeque smagte sgu egentlig ret godt :-)

Og som jeg skrev, har enkelte fødevarebutikker fået insekter på hylderne, men jeg har faktisk ikke rigtig gjort mig så meget i insekter siden den dag på madmessen... det er jo en substitut til chips og andre snacks (i mine øjne), og det er nok lidt svært at konkurrere mod danskernes vane og syn på insekter. Især det her med, at vi er vante til, at vi når vi skal hygge, spiser kage, chips, slik og popcorn, bliver en stor udfordring.

Måske jeg skulle tage derned i dag og prøve at se, om der stadig er god smag i dem :-)
Kærlig hilsen
Janne S.
20.10.2018
DanielS spiser ikke insekter og jeg kommer heller ikke til at gøre det. Jeg har det fint med det kød og grønt jeg får nu - kan af og til godt hælde en hel jakabov ned, men så er virkelig også sulten :P
06.11.2018